ИЗИСКВАНИЯ:
За да използвате системата ЕКСТРИ са Ви необходими следните устройства и софтуер:
- универсален електронен подпис по смисъла на Закона да електронния документ и електронния
подпис (ЗЕДЕП);
- четец за електронни сертификати (обикновено върви в комплект със съответния електронен
подпис);
- компютър с USB порт;
- интернет връзка;
- браузър, с поддръжка на 128-битово криптиране на данните и ActiveX контроли – такива са Mozilla, Firefox, Opera,
Netscape, Internet Explorer и др. Препоръчваме да изтеглите последните версии;
-
Необходими компоненти за работа с ЕКСТРИ
-
CAPICOM е компонент на Microsoft за работа с цифрови сертификати и цифрови подписи.
-
Ако автоматичното инсталиране на компонентите не работи, това вероятно се дължи на проблеми с
достъпа в операционната система или рестриктивни настройки на Вашия уеб браузър. В такъв
случай може да свалите CAPICOM v.2.0.0.3 (198 KB) от нашия сайт.
-
Следвайте следните стъпки:
-
-
- Запишете файла на Вашия компютър;
- Затворете всички прозорци на браузъра;
- Стартирайте файла и кликнете бутона "Install". При успешно инсталиране би трябвало да се появят
съобщения "DllUnregisterServer in C:\Windows\system32\capicom.dll successed." и "DllRegisterServer in C:\Windows\system32\capicom.dll successed.";
- Тъй като CAPICOM е част от стандартната дистрибуция на MS Windows, инсталирането му би трябвало да
премине без проблеми.
-
-
Инсталиране на CAPICOM на 64 битови Microsoft Windows OS.
-
Следвайте следните стъпки:
-
-
- Изтеглете файла capicom SDK от https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=25281
- Инсталирайте capicom SDK (capicom_dc_sdk.msi);
- Копирайте C:\Program Files (x86)\Microsoft CAPICOM 2.1.0.2 SDK\Lib\X86\capicom.dll в директорията C:\Windows\SysWOW64\capicom.dll;
- Стартирайте CMD, задължително като администратор, (десен дутон на мишката и избирате Run as
Administrator)
- Регистрирайте в CMD capicom.dll с командата: %windir%\syswow64\regsvr32.exe %windir%\syswow64\capicom.dll
- При успешно инсталиране би трябвало да се появи съобщението "DllRegisterServer in C:\Windows\system32\capicom.dll
successed."
Подобряване на функционалността на системата ЕКСТРИ
/Системата/ и улесняване на публичните дружества и емитентите на ценни книжа при ползването й.
Считано от 30.03.2007 г. към досегашния списък с формати, които могат да се прикачват към
електронните форми на Системата, се прибавя и форматът “p7s”.
Форматът “p7s” е стандарт за електронно подписани документи и се поддържа от множество
безплатни софтуерни програми за подписване на електронни документи, както и от някои от
безплатните програми, които издателите на електронни сертификати в страната предоставят на
клиентите си. Съответните програми в максимална степен улесняват ползването на електронни
сертификати и позволяват подписването на широк набор от файлове.
Безплатна програма за подписване в този формат се предлага от Информационно обслужване (DSTool -
DSTool2.0.exe).
Процедура по регистрация на потребители за системата ЕКСТРИ
За да получи достъп до системата ЕКСТРИ лицето трябва да разполага със сертификат за
електронен подпис, издаден от някой от следните издатели: БАНКСЕРВИЗ АД, ИНФОРМАЦИОННО
ОБСЛУЖВАНЕ АД, ИНФО НОТАРИ, СПЕКТЪР АД. Електронния подпис трябва да съдържа информация за
номера по БУЛСТАТ на юридическото лице, което физическото лице представлява.
Регистрацията на електронния сертификат в системата става с попълването и изпращането в
“БФБ-София” АД на "Заявление за регистрация на електронен сертификат в системата ЕКСТРИ"
/Заявлението/.
За да се генерира Заявлението е необходимо електронния сертификат на потребителя, да е
инсталиран и наличен за използване на съответния компютър. При натискане на бутона "Вход в
системата" се извършва автоматична проверка дали използваният електронен сертификат е
регистриран в ЕКСТРИ.
При проверката системата използва информацията в сертификата относно идентификационния номер
(БУЛСТАТ) на дружеството-титуляр и името на физическото лице, на името на което е издаден
електронния сертификат. Успоредно с проверката за наличието или не на съответните БУЛСТАТ и
име в базата данни на системата ЕКСТРИ, се извършва и сравнение на идентификационния номер
(БУЛСТАТ) на дружеството-титуляр в наличната база данни на “БФБ-София” АД (относно дружествата,
чиито ценни книжа се търгуват на пода на борсата). При липса на съвпадение в базата на ЕКСТРИ и
съвпадение в базата на “БФБ-София” АД системата автоматично извежда съобщение:
"В системата ЕКСТРИ няма регистриран потребител с име: ..........................., по партидата на
дружество с БУЛСТАТ .......................... !"
За да може да бъде използван настоящият електронен сертификат за работа в системата ЕКСТРИ е
необходимо последният да бъде регистриран. За регистрация на електронен сертификат в
системата ЕКСТРИ е необходимо, лицето, на името на което е регистриран електронният сертификат,
да представи в БФБ на хартиен носител – ЗАЯВЛЕНИЕ за регистрация на електронен сертификат в
системата ЕКСТРИ”
След натискане на връзката “ЗАЯВЛЕНИЕ за регистрация на електронен сертификат в системата
ЕКСТРИ” системата извежда съобщение:
“Внимание! С настоящото Заявление в системата ЕКСТРИ ще бъде регистриран електронният
сертификат, който е използван за влизане в Системата. За генериране на автоматично попълнените
в Заявлението полета е използвана информацията в електронния сертификат. Заявител може да бъде
единствено лицето, на името на което е регистриран електронният сертификат.”
След натискане на бутона "OK" Системата генерира Заявление, в което автоматично се попълва
информацията налична в използвания електронен сертификат.
Заявителят е необходимо да попълни съответните празни полета на български език, след което да
отпечата така попълненото заявление. Подписаното заявление се изпраща в “БФБ-София” АД на
адрес: гр. София, ул. "Три уши" № 10.
След като електронният сертификат бъде регистриран в системата ЕКСТРИ Заявителят получава
автоматично съобщение, на електронния адрес наличен в електронния сертификат, за
потвърждаване на регистрацията.
Относно въпроси свързани с регистарацията на електронни сертификати в системата ЕКСТРИ
допълнителна информация можете да получите на телефон (+359 2) 937 09 34.
|