ОТОРИЗИРАНИ ЛИЦА ЗА РАБОТА с x3
Оторизирани лица за работа със системата x3 са лицата, имащи представителна власт и лицата, които по закон или вътрешно-фирмени правила имат право и/ или задължение да работят със системата, като: Изпълнителен директор, Директор за връзки с инвеститорите, главен счетоводител, друго упълномощено за това лице.
Подписването на документите става с универсален електронен подпис по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис (ЗЕДЕП).
Подписването на формите в x3 става единствено с регистриран в Файненшъл Маркет Сървисиз ЕООД електронен подпис. Универсалният електронен подпис трябва да е издаден на съответното оторизирано лице в качеството му на служител и/или представляващ съответния емитент.
За работа в системата не се регистрират универсални електронни подписи на физически лица.
За всеки емитент могат да бъдат регистрирани няколко оторизирани за работа с x3 лица.
Подписването от оторизирано лице на формата, към която са прикачени документи, удостоверява единствено, че тези документи са прикачени към съответната форма и момента на тяхното подаване в x3.
Преди прикачването, всеки от документите към съответната форма следва да бъде подписан с индивидуалния електронен подпис на лицето или лицата, които имат задължението да ги подпишат или подписан на хартиен носител от същите лица, сканиран и прикачен в съответната форма.
В случаите, когато дружеството се представлява заедно от две или повече лица, документите следва да бъдат подписани от всеки един от тях.
Един документ може да се преподписва от няколко лица.
Електронните форми в x3, към които не се прикачват документи се подписват с електронен подпис на лицето, което е задължено да я подаде, или от лицето/лицата с представителна власт.
В случай, че представителната власт се упражнява от повече от едно лице, към формата следва да бъде прикачен файл, подписан с електронните подписи на представляващите лица.
За да могат подписаните от оторизираното лице форми да бъдат трансферирани в Единната информационна система на КФН (ЕИС) чрез системата x3, емитентът трябва да има създаден профил в ЕИС, активни услугите, които ще използва и регистриран електронен подпис.
Важно!
За да бъде изпратена информацията от x3 до ЕИС е необходимо потребителите да имат профил в ЕИС и да имат достъп до съответните електронни услуги в ЕИС на КФН. Електронният подпис, с който се оторизира при вход в x3, трябва да е регистриран в ЕИС. Последният подпис на всички прикачени към подаваната информация файлове трябва бъде електронният подпис, който е регистриран за работа в x3 и ЕИС.
За подробна информация относно регистрация в ЕИС, моля, посетете страницата на ЕИС и се запознайте с Ръководство на потребителя от страницата на ЕИС на КФН.
Подписването на документите става с универсален електронен подпис по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис (ЗЕДЕП).
Подписването на формите в x3 става единствено с регистриран в Файненшъл Маркет Сървисиз ЕООД електронен подпис. Универсалният електронен подпис трябва да е издаден на съответното оторизирано лице в качеството му на служител и/или представляващ съответния емитент.
За всеки емитент могат да бъдат регистрирани няколко оторизирани за работа с x3 лица.
Подписването от оторизирано лице на формата, към която са прикачени документи, удостоверява единствено, че тези документи са прикачени към съответната форма и момента на тяхното подаване в x3.
Преди прикачването, всеки от документите към съответната форма следва да бъде подписан с индивидуалния електронен подпис на лицето или лицата, които имат задължението да ги подпишат или подписан на хартиен носител от същите лица, сканиран и прикачен в съответната форма.
В случаите, когато дружеството се представлява заедно от две или повече лица, документите следва да бъдат подписани от всеки един от тях.
Един документ може да се преподписва от няколко лица.
Електронните форми в x3, към които не се прикачват документи се подписват с електронен подпис на лицето, което е задължено да я подаде, или от лицето/лицата с представителна власт.
В случай, че представителната власт се упражнява от повече от едно лице, към формата следва да бъде прикачен файл, подписан с електронните подписи на представляващите лица.
За да могат подписаните от оторизираното лице форми да бъдат трансферирани в Единната информационна система на КФН (ЕИС) чрез системата x3, емитентът трябва да има създаден профил в ЕИС, активни услугите, които ще използва и регистриран електронен подпис.
- За да получи достъп до системата x3 лицето трябва да разполага със сертификат за електронен подпис, издаден от някой от доставчиците на удостоверителни услуги регистрирани от КРС.
- Потребителят трябва да е инсталирал електронният сертификат на компютъра си.
- Електронният сертификат трябва да е наличен за ползване на съответния компютър.
- При натискане на бутона „Вход в системата” се извършва автоматична проверка дали използваният електронен сертификат е регистриран в x3.
- При проверката системата използва информацията в сертификата относно идентификационния номер (ЕИК) на дружеството-титуляр и името на физическото лице, на името на което е издаден електронния сертификат. Успоредно с проверката за наличието или не на съответните ЕИК и име в базата данни на системата ЕКСТРИ, се извършва и сравнение на идентификационния номер (ЕИК) на дружеството-титуляр в наличната база данни на “БФБ ” АД.
- При липса на съвпадение в базата на x3 и съвпадение в базата на “БФБ ” АД като системата извежда автоматично съобщение:
- За регистрация на електронен сертификат в системата x3 е необходимо, лицето, на името на което е регистриран електронният сертификат, да натисне връзката “ЗАЯВЛЕНИЕ за регистрация на електронен сертификат в системата ЕКСТРИ”.
- След натискане на връзката „ЗАЯВЛЕНИЕ за регистрация на електронен сертификат в системата ЕКСТРИ” системата извежда съобщение:
- След натискане на бутона „OK” Системата генерира Заявление, в което автоматично се попълва информацията налична в използвания електронен сертификат.
- Потребителят попълва съответните празни полета на български език, след което отпечатва така попълненото заявление и го подписва. Допустимо е заявлението да бъде подписано и с електронен подпис.
- Подписаното заявление се изпраща в Файненшъл Маркет Сървисиз ЕООД на мейл contact@fms.capital, или на адрес гр. София, ул. Три уши № 6, ет.5.
- След регистрацията на електронният сертификат в системата ЕКСТРИ Заявителят получава автоматично потвърждение, на електронния адрес наличен в електронния сертификат.
„В системата ЕКСТРИ няма регистриран потребител с име: ..........................., по партидата на дружество с БУЛСТАТ .......................... !”
„За да може да бъде използван настоящият електронен сертификат за работа в системата ЕКСТРИ е необходимо последният да бъде регистриран.”
„Внимание! С настоящото Заявление в системата ЕКСТРИ ще бъде регистриран електронният сертификат, който е използван за влизане в Системата. За генериране на автоматично попълнените в Заявлението полета е използвана информацията в електронния сертификат. Заявител може да бъде единствено лицето, на името на което е регистриран електронният сертификат.”
За да бъде изпратена информацията от x3 до ЕИС е необходимо потребителите да имат профил в ЕИС и да имат достъп до съответните електронни услуги в ЕИС на КФН. Електронният подпис, с който се оторизира при вход в x3, трябва да е регистриран в ЕИС. Последният подпис на всички прикачени към подаваната информация файлове трябва бъде електронният подпис, който е регистриран за работа в x3 и ЕИС.
За подробна информация относно регистрация в ЕИС, моля, посетете страницата на ЕИС и се запознайте с Ръководство на потребителя от страницата на ЕИС на КФН.